Wat kan Immobiliën Johan Telen voor u betekenen? 

Persoonlijke service

In 1993 startten Johan Telen en Hilde Leinders hun makelaarskantoor te Neeroeteren. Hun kantoor groeide door de jaren heen uit tot een vaste waarde in het vastgoedgebeuren in deze grensstreek.

Onze jarenlange ervaring garandeert u steeds de meest professionele aapak, hetgeen leidt tot een optimaal resultaat.

De kracht van Immobiliën Johan Telen is een klantvriendelijke en professionele afhandeling van uw dossiers, gecombineerd met een persoonlijke aanpak. We zijn namelijk allesbehalve een ‘gewoon’ grijs makelaarskantoor, maar een compact team van vakkundige, enthousiaste en vooral menselijke medewerkers. Een verkoopkantoor waar klanten nog gewoon mensen zijn, en geen nummers. En waar we geloven in de meerwaarde van een vriendelijke, persoonlijke service.

Ook zijn wij reeds meer dan twintig jaren lid van de beroepsfederatie CIB (Confederatie van Immobiliënberoepen in België). Voor u als woonconsument betekent dat de zekerheid, dat u zaken doet met een makelaar die over een actuele kennis beschikt en zeer goed op de hoogte is van de vraag en het aanbod in uw woningmarkt.

Met Johan Telen Immobiliën profiteert u dus van een groot aantal voordelen en bent u verzekerd van een sterke en betrouwbare partner wanneer u uw woning wenst te verkopen.

Dat is Immobiliën Johan Telen !

Op maat

Een eigendom verkopen is, in tijden van steeds toenemende wetgeving en regeltjes, geen sinecure.
Met Immobiliën Johan Telen heeft U een partner gevonden die U professioneel begeleidt in een zorgeloze verkoop. 
Er wordt samen met U een realistisch verkoopplan opgesteld waarin uw persoonlijke wensen en noden worden opgenomen.

Voordat er wordt gestart met de uitvoering van dit plan stellen wij samen met u de juiste verkoopprijs vast. Wij nemen de sterke en zwakke punten van uw woning door en geven u verkoopbevorderende adviezen. De eerste indruk van potentiële kopers is vaak bepalend om de volgende stap te doen.

Wij maken daarnaast gebruik van de nieuwste digitale technieken en diensten om uw woning optimaal in de kijker te zetten. We plaatsen uw woning in de meest bezochte immosites, sturen mailings naar gerichte doelgroepen en adverteren ook nog steeds in kranten en dagbladen. 

Vervolgens presenteren wij uw eigendom in onze vernieuwde vitrine, en plaatsen wij, indien gewenst, ons gekend tuinbord hetgeen niemand over het hoofd kan zien.
Met onze werkwijze bereiken wij een maximaal aantal kandidaat-kopers, waardoor wij uw eigendom aan de hoogst mogelijke prijs kunnen verkopen.

De bezichtigingen zijn een belangrijk onderdeel van het verkoopproces. Wij selecteren op voorhand met welke mensen wij komen kijken, zodat u geen ongeïnteresseerden over de vloer krijgt. Tevens houden wij u constant op de hoogte van de bevindingen van de kandidaat-kopers en hun eventuele biedingen. Nadat wij een koper hebben gevonden maken wij een degelijke verkoopsovereenkomst op en begeleiden u tot bij de notaris.

U ziet, met onze werkwijze garanderen wij U :

Een maximaal aantal kandidaat-kopers en een zorgeloze verkoop aan de hoogst mogelijke prijs.

Totale Service : van A tot Z

1. WAARDEBEPALING

Een huis heeft vele waarden. Een waardebepaling of schatting is vaak nodig bij een financiering door een bank of voor fiscale doeleinden. Maar ook voor de verkoop van een woning is een degelijke waardebepaling zeer belangrijk.
Wanneer men met de juiste waarde van een woning op de markt komt, is de kans zeer groot dat deze op korte termijn zal verkocht worden. Wanneer men echter zijn woning overtaxeerd, zal deze onverkoopbaar zijn, met alle gevolgen vandien (financiële problemen, overbruggingskredieten bij aankoop van andere woning, leegstandsbelasting, verkrotting, onderhoud, stookkosten...)
Bij Johan Telen Immobiliën beschikt u over een realistisch schattingsrapport die de juiste waarde vertegenwoordigd van uw onroerend goed.

2. DOSSIER

We maken een volledig dossier van uw eigendom, bestaande uit 2 delen:

  • technisch dossier:
    wij zorgen voor alle opzoekingen zoals eigendomsattest, kadastraal uitreksel en -plan, bodemattesten, stedenbouwkundige inlichtingen, kadastraal inkomen, elektrische keuring, energieprestatiecertificaat, enz.
  • verkoopdossier:
    dit is een brochure met een gedetailleerde beschrijving met bijpassende foto’s van uw eigendom: oppervlaktes, aantal slaapkamers, vloeren, CV, tuin...  dienende om juiste informatie te kunnen geven aan de kandidaatkopers, zodat wij op voorhand kunnen selecteren met wie wij uw huis komen bezichtigen. Zo kunnen we nieuwsgierigen buitenhouden.


3. PRESENTATIE

Uw eigendom wordt netjes gepresenteerd:
  • stijlvol gevel- en/of tuinbord (niet verplicht)
  • mooie fotopresentatie in onze kantooretalage:
    TOPLOCATIE in CENTRUM!


4. PUBLICITEIT

Uw eigendom staat steeds in de kijker:
  • KRANTEN (steeds mét foto)
Het Belang van Limburg: CIB Vastgoedkrant
De Weekkrant: CIB Vastgoedkrant
Immokrant
 
  • INTERNET
www.johantelen.be
www.immoweb.be
www.hebbes.be
www.vlan.be
www.vitrine.be
www.zimmo.be
www.cib-limburg.be
www.kapaza.be

5. BEZICHTINGEN
De bezichtigingen zijn een heel belangrijk onderdeel van het verkoopproces.
  • Wij vergezellen de kandidaat-kopers ALTIJD tijdens een bezichtiging.
  • Wij overleggen altijd op voorhand met u over dagen en uren.

Bijgevolg: geen ongewenst bezoek op dagen en uren die u niet uitkomen!

6. CONTACT EN ONDERHANDELINGEN

Wat wij ook zeer belangrijk vinden is het persoonlijke contact met onze eigenaars-opdrachtgevers
  • Zo wordt u gedurende het hele verkoopproces steeds op de hoogte gehouden.
  • Wanneer er een bod wordt uitgebracht, bent u degene die beslist of u al dan niet verkoopt, tenslotte is het nog steeds uw eigendom.


7. ONDERHANDSEVERKOOPOVEREENKOMST

Nadat wij voor u een geschikte koper gevonden hebben, maken wij een degelijke en sluitende verkoopovereenkomst op:
  • Deze verkoopovereenkomst wordt op ons kantoor getekend in het bijzijn van de koper en de verkoper, zodat u met de koper allerlei dingen kan bespreken, zoals beschikbaarheid, overnames, notarissen, enz.
  • Deze overeenkomst met alle bijhorende documenten brengen wij binnen bij de notaris, zodat u hiervoor niet hoeft te zorgen.


8. NOTARIELE AKTE

De datum van beschrijving wordt na onderling overleg samen met u vastgelegd. Ook hier zullen wij aanwezig zijn, om ervoor te zorgen dat alles tot in de kleinste details geregeld is: zoals de betaling, verdeling van de grondbelasting, …

9. AFHANDELING

Wanneer de notariële akte is verleden gaan wij de meterstanden overzetten van water, elektriciteit, aardgas, zonnepanelen,...
Hiervoor hebben wij de juiste formulieren die wij overmaken aan de desbetreffende instanties, zodat u geen facturen meer ontvangt voor verbruik.

10. GEEN VERKOOP = GEEN KOSTEN

Dit zeggen wij niet alleen: 
WIJ ZETTEN DIT ZWART OP WIT.

Ons team

Johan Telen

Johan Telen

Zaakvoerder
In- en verkoop, verhuur
BIV: 203 930

johan@johantelen.be
Hilde Leinders

Hilde Leinders

Verantwoordelijke kantoorbeheer
BIV 504 349

hilde@johantelen.be
 

Robin Telen

Allround medewerker
robin@johantelen.be
U gebruikt een verouderde browser. Upgrade nu naar een moderne browser om ten volle gebruik te kunnen maken van alle functies van onze site:
Chrome |  FireFox |  Opera |  Safari |  Microsoft Edge
Terug naar boven

Sluit menu Immobiliën Johan Telen BVBA